Importanța dezvoltării carierei angajaților în succesul managerial

Gina Matei 14.09.2021
Soluții pentru companii

Pe scurt

Gestionarea oamenilor în noul mileniu devine mai puțin despre „comandă și control” și mai mult despre „dezvoltare și responsabilizare”. Din ce în ce mai mult, managerii își asumă o anumită dorință de a se asigura că membrii echipei lor au cunoștințele și abilitățile necesare pentru a performa la un nivel înalt. Astfel, angajații pot fi pregătiți pentru avansare și responsabilitate suplimentară.

Care este beneficiul pentru manageri de a susține dezvoltarea angajaților?

Acum câțiva ani eram directorul unei echipe de vânzări într-o bancă românească, o zonă de business cu o fluctuație mare de personal. Frecvent aveam oameni noi în echipă și strategia companiei de recrutare era să angajeze oameni cu potențial, dar care nu aveau experiență. Astfel, investeam foarte mult în dezvoltarea competențelor tehnice ale angajaților, punând accent pe atingerea rezultatelor de business într-un termen cât mai scurt. Lucram contra cronometru și nu ne permiteam să dedicăm timp dezvoltării carierei fiecărui angajat.

Lucrul acesta s-a întâmplat ani la rând, până într-un moment în care, cu ajutorul unui coach, am realizat că nivelul managerial din acea companie nu avea cum să crească dacă oamenii din subordinea noastră nu se dezvoltau. Dacă noi, ca manageri, continuam să lucrăm în mare parte cu angajați cu experiență redusă, competențele noastre manageriale rămâneau specifice acelui nivel de pregătire.

Era aproape inutilă investiția noastră individuală în cursuri de leadership, în dezvoltarea capacităților manageriale la nivel teoretic, pentru că practic nu ajungeam să le aplicăm sau le aplicam cu o categorie de angajați care nu le înțelegeau.

Eram precum un invățător care este pregătit teoretic să fie profesor Universitar, însă lucrează în mare parte cu elevi de clasa I.

Dezvoltarea abilităților sau pregătirea pentru a trece la următorul nivel de competență nu este o activitate de o zi. Nici pentru noi, ca manageri, nici pentru echipa noastră.

Este util să ne înțelegem nivelul actual al abilităților, punctele forte și punctele slabe, ceea ce ne ajută în domeniul nostru de activitate, unde e nevoie de îmbunătățire și unde e necesară o mai bună practică. Rezultatul unui astfel de proces de dezvoltare a carierei are beneficii atât în ​​creșterea noastră personală, cât și în creștere profesională.

Mai mult, creșterea profesională a angajaților duce la creșterea progresivă o companiei și la oportunități crescute de a ne dezvolta în continuare.

Cum definim succesul unei organizații? 

Personal, mă inspiră citatul de mai jos ca fiind baza pentru a crea contextul potrivit succesului în orice echipă, companie, familie, etc.

“Angajamentul individual față de un efort de grup – asta este ceea ce determină o muncă de echipă, o companie, o societate, o civilizație.” – Vince Lombardi

Succesul oricărei organizații depinde de eforturile angajaților săi. Se poate înțelege că succesul unei organizații este rezultatul unui efort combinat, constant și consecvent pe care angajații săi îl depun în planul de acțiune pentru a obține succesul.

Modul în care companiile își stabilesc să atingă rezultate clare și eficiente luând în considerare capacitățile angajaților și abilitățile lor, determină și măsura succesului pe care organizația îl va experimenta într-o anumită perioadă.

Care este importanța dezvoltării carierei în succesul organizațional?

Așa cum ați citit mai sus, succesul oricărei companii constă în efortul colectiv al membrilor. Nu este sarcina unuia, ci a unui întreg grup de oameni să planifice și să acționeze cu un motiv similar în minte, în timp ce învață și se dezvoltă cu fiecare provocare. Dezvoltarea carierei poate ajuta la identificarea unor noi oportunități la locul de muncă, contribuind la funcționarea eficientă a unei organizații.

Să înțelegem importanța dezvoltării carierei, analizând aceste aspecte pentru creșterea și succesul companiei:

1. Atragerea unor talente mai bune

Atunci când există oportunități de creștere în carieră, există o atracție a celor mai bune talente. Această oportunitate de a învăța și de a crește în cadrul companiei, îi ajută pe potențialii candidați să facă alegeri înțelepte pentru cariera lor. Mai multe talente care se alătură companiei contribuie la o funcționare mai bună și eficientă, ceea ce duce la obținerea rezultatelor dorite, poate chiar într-un timp mai scurt.

2. Productivitate mai mare

Dezvoltarea carierei oferită în organizație contribuie la perfecționarea fiecărui angajat în ceea ce privește personalitatea, abilitățile tehnice sau non-tehnice și multe altele. Atunci când angajații sunt calificați în industrie, aceștia își pot oferi inteligența și eforturile pentru atingerea obiectivelor dorite de managementul companiei. Acest efort suplimentar din partea fiecărui angajat este rezultatul conștientizării dezvoltării carierei în cadrul companiei, ducând la o productivitate crescută.

3. Satisfacția profesională a angajaților

Cu cât organizația are mai mult profit datorită dezvoltării angajaților, cu atât mai mult dă înapoi angajaților în termeni de salariu și beneficii extra. Satisfacția la locul de muncă pentru orice angajat se bazează pe modul în care angajatul se simte cu privire la volumul de muncă și beneficiile primite înapoi. Sarcinile pe care le au de îndeplinit în activitatea lor par distractive ? odată ce angajații dau dovadă de pasiune și interes la locul de muncă pentru învățarea și creșterea personală, contribuind în același timp la creșterea nivelului managerial și la creșterea companiei.

4. Mai multe oportunități de creștere

Dezvoltarea carierei are ca rezultat o creștere vizibilă a angajatului, fie că este vorba de abilități sau personalitate. Ei ajung să se exploreze profund și să-și înțeleagă abilitățile în diferite domenii, ceea ce îi ajută să lucreze eficient.

Oportunitățile de creștere sunt întotdeauna disponibile pentru cei dornici să învețe și să se dezvolte singuri. Puteți încorpora noi abilități optând pentru unele programe de învățare online. Este crucial să dezvoltați abilități care vă pot ajuta să mențineți relații mai bune la locul de muncă, pentru care este recomandabil să vă înscrieți la cursuri de dezvoltare personală sau să lucrați individual cu un coach. Aceste contribuții la auto-îmbunătățire vă pot ajuta să recunoașteți oportunitățile de creștere.

5. Relațiile din interiorul organizației

Mediul de lucru orientat spre dezvoltare și învățare aduce pozitivitate, un sentiment de dăruire, determinare și echilibru accelerat al muncii în cadrul organizației. Acest lucru promovează o relație sănătoasă și comunicarea între angajați. Aceasta conduce la o mai bună funcționare a organizației la fiecare nivel, cu o mai bună comunicare a ideilor, rezultând în succesul pozitiv al companiei.

O bună comunicare contribuie la formarea unor relații eficiente la locul de muncă. Abilitatea de a (te) comunica în mediul profesional poate avea o influență bună asupra imaginii tale. Acesta este motivul pentru care o bună comunicare este, de asemenea, considerată una dintre cele mai importante abilitățile de dezvoltare a personalității.

Concluzie

Atunci când angajaților li se oferă instrumentele necesare pentru a-și face bine treaba și să se antreneze pentru a avansa în carieră, este cel mai probabil să se simtă inspirați să aibă cele mai bune rezultate. Și reputația ta pentru dezvoltarea angajaților ar putea încuraja doar cei mai buni și mai talentați candidați să se alăture echipei tale. Acest lucru determină ca toate punctele de mai sus să fie perfect valabile dezvoltării tale, ca manager.