Spune ceva despre tine

Echipa Viitorul Meu 25.08.2022
Ghiduri practice

Spune ceva despre tine”- sau cum să te prezinți pe tine simplu și cu impact

„Spune-ne ceva despre tine!” – este o invitație care ne pune sub lumina reflectorului, ne scoate în față unde toată lumea prezentă ne privește. Este un moment care poate aduce anxietate, dorința de a sări repede peste acest moment, de a spune lucruri irelevante despre noi sau de a nu asculta ce spun ceilalți, fiind ocupați mental să găsim ce spunem despre noi. Sunt multe momente în care suntem invitați să ne prezentăm: într-un interviu, o ședință, o întâlnire – online sau offline.

O modalitate simplă și de impact pe care o putem folosi pentru a ne introduce cu încredere în orice context, poate fi: prezent – trecut – viitor.

Poate știi scenariul: persoana care conduce întâlnirea invită fiecare participant să se
prezinte. Sau, în interviu, recrutorul te invită să te prezinți. Și apare întrebarea în minte: ce ar trebui să spun despre mine?

Stresul asociat cu prezentarea proprie te poate împiedica să aduci informațiile utile în
contextul în care te afli și, poate te pierzi în detalii sau poate ești lacunar în ceea ce spui. Prezentarea personală este o bună oportunitate de a dezvolta și consolida brandul tău personal.

O bună modalitate de a fi relevant în contextul în care te afli este să ai focus în 3 direcții: prezent – trecut – viitor.

Prezent

Începe cu timpul prezent pentru a spune idei articulate despre tine:

„Bună, eu sunt Mihai și sunt specialist resurse umane. Focusul meu actual este pe a avea o bună înțelegere a experienței angajaților și a veni cu soluții utile.”

Sau,

„Mă bucur să vă cunosc. Numele meu este Andreea și sunt managerul operațional al biroului din Timișoara.”

Este util ca ceea ce spui despre tine să fie aliniat cu contextul și audiența în care te afli. Dacă nu știi ce să spui, un bun început poate fi să spui numele tău și rolul pe care îl ai. Dacă este spațiu să elaborezi, poți spune informații legate de proiectele tale curente, expertiza ta, locația în care te afli.

Trecut

Următoarea parte a prezentării tale este legată de trecut. Aici este locul în care poți adăuga 2-3 puncte despre experiența/expertiza profesională. Este o bună oportunitate să creezi credibilitate despre tine ca profesionist: educația ta sau alte credențiale, proiecte din trecut, foști angajatori, reușite atinse.

„Backgroundul meu este în psihologie. Anterior să intru în această echipă, am activat ca recrutor în industria de retail și FMCG."

Sau,

„Sunt parte a companiei de 5 ani. Pană acum 1 an, am fost specialist în relația cu clienții noștri din Timișoara și am coordonat implementarea a 2 proiecte de succes pentru aceștia.” 

Viitor

Ultima parte a prezentării tale este cu focus pe viitor. Este o oportunitate să demonstrezi entuziasm pentru ceea ce urmează. Dacă ești la un interviu de angajare poți vorbi despre entuziasmul tău legat de oportunitățile din compania pentru care ai venit la interviu. Dacă ești la o ședință, poți vorbi despre entuziasmul tău legat de subiectul de pe agendă. Dacă începi un nou proiect cu o echipă nouă, poți vorbi despre entuziasmul tău legat de obiectivele proiectului sau viziunea sa, de ceea ce te motivează/interesează pe tine.

„Mă bucur să fiu aici. Acest proiect este o oportunitate pentru mine să aplic ideile pe care le am despre experiența angajaților în companie. Și cred că este o oportunitate și pentru noi ca și companie."

Sau,

„Sunt încântata să contribui la a rezolva împreună această cerință din partea clientului.”

Data viitoare când ești într-o întâlnire și este momentul prezentărilor personale, respiră, ascultă ce spun ceilalți despre ei și vorbește despre tine cu focus pe prezent – trecut – viitor.

Alege să te pregătești pentru interviurile de angajare în exerciții individuale de simulare în care vei primi feedback și opțiuni concrete despre cum poți valorifica experiența ta, punctele tale forte, în mod sănătos și memorabil.