Cum rămâi un candidat eligibil în perioada de criză? (2)

Angela Roșu 07.04.2020
Jurnal de recrutor

Un celebru poet și eseist american a spus la un moment dat:

”Nu merge pe unde te duce drumul, mergi pe unde nu există un drum și lasă o urmă.” (Ralph Waldo Emerson)

În prezent, drumul nu duce nicăieri. Destinul ne-a lansat o provocare: aceea de a ne opri puțin din alergare, de a trage aer in piept si de a avea răgazul necesar să ne gândim cum ar fi dacă …

    • Cum ar fi dacă ne-am schimba domeniul de activitate?
    • Cum ar fi dacă ar trebui sa ne schimbăm obiceiurile personale și profesionale?
    • Cum ar fi dacă am fi mai digitalizați?
    • Cum ar fi dacă nu am mai avea aceeași libertate de a alege?


    Fie ca ne-am dorit sau nu acest răgaz, acum e important sa profităm de  el.

    De aceea consider că, pentru a rămâne un candidat eligibil în această perioadă, în primul rând este nevoie să ne auto-evaluăm în mod obiectiv și drastic.

    Auto-evaluarea este un proces prin care ne putem răspunde la următoarele întrebări:

      • Care sunt competențele si abilitățile profesionale care mă definesc? Dar cele personale?
      • Cum le pot scoate in evidență acum, pentru a fi un candidat eligbil pe piață?
      • Care sunt rezultatele cu care mă mândresc?
      • Care sunt domeniile conexe în care îmi pot desfășura activitatea?
      • Care sunt acele abilități pe care le dețin și pe care le pot folosi de acum înainte în aceste domenii?

    Este o perioadă dificilă atât pentru angajați cât și pentru companii, oameni care au rămas fără job, firme care au dat faliment, familii care au rămas fără venituri.  Dar în momentul în care situația va fi mai puțin tensionată, cererea și oferta vor reapărea. Diferența o va face faptul că angajatorii vor căuta acei candidați care pot crea un drum în activitatea lor și pot lăsa o urmă. Oferta de locuri de muncă probabil nu va mai fi la fel de mare și diversă, cel puțin pentru o periodă, iar potrivirea perfectă va fi între companiile care știu clar ce își doresc de la candidați și candidații care știu clar ce pot oferi.

     

    Cu toții vom simți nevoia de un refresh – fie pentru business-urile pe care le conducem, fie pentru profilul personal. Iar acesta este un moment bun să ne definim ca profeșioniști.