Social media, un instrument pe care recrutorii se bazează din ce în ce mai mult

Leonard Rizoiu 18.12.2019
Jurnal de recrutor

Social media, denumită şi Web 2.0 se bazează pe site-uri al căror conţinut este strict al participanţilor, devenind, astfel, o putere în ceea ce înseamnă informaţia şi răspândirea ei.

Dacă trecem în revistă cele mai uzitate canale de social media amintim: LinkedIn, Facebook, Youtube, Twitter, Google+ şi lista continuă în funcţie de regiune, nivel profesional, domeniu de activitate.

În 2012, 36% dintre companii utilizau social media ca instrument de recrutare.

În 2013, procentul depăşeşte 67%, iar 75% dintre com­panii doresc să investească bugete importante în social media în 2014.

Dacă încercăm să vorbim despre cifre, 14,4 milioane de oameni şi-au găsit un loc de muncă prin intermediul social media în 2012, în 2013 numărul aproape s-a triplat… 41,7 milioane.

Social media devine unul dintre cele mai uzitate instrumente pentru atragerea talentelor în cadrul organizaţiilor.

Hai să ne gândim… oare cineva vizitează profilul companiei pe Facebook acum? Ar fi bine să o facă?

Vorbeşte cineva despre produsul pe care companiile pentru care lucrăm îl produce? Dacă da, e bine?

Se discută despre noi în acest moment, ca angajator? Ce se discută pe forumuri?

Dacă vorbim de Generaţia Y şi căutăm printre ei talente, mai mult de 74% folosesc social media, şansele ca prin canalele de recrutare potrivite să ai succes în identificarea în piaţă a candidatului sau a candidaţilor potriviţi sunt foarte mari.

Ne este folositor un training ce ne ajută să ajungem la majoritatea candidaţilor folosind canale ce au un cost relativ scăzut?

Ne sunt utile strategiile de abordare (clar diferite) pentru a targeta acei candidaţi care nu îşi caută în mod activ un loc de muncă?

Trecerea de la recrutarea pasivă (recrutare în care angajatorii publicau un anunţ şi candidaţii solicitau) la recrutare pro-activă (când angajatorii caută direct candidaţii, fără ca aceştia să vină direct către poziţiile vacante din organizaţii) se face treptat de câţiva ani şi a survenit în momentul în care recrutorii au căutat soluţii ce au dat rezultate imediat.

Dacă aprofundăm, prin intermediul social media, poţi face parte din grupuri profesionale şi poţi fi la curent cu cele mai noi tendinţe din domeniile socio-economice de interes, poţi socializa cu corespondenţi din alte companii şi poţi vedea practici întâlnite în diferite cazuri şi situaţii.

Recomand social media în identificarea şi livrarea pro­iectelor de recrutare cu un grad mediu şi mare de dificultate şi, de asemenea, pentru crearea imaginii de good employer (un bun/valoros angajator).

Se spune că majoritatea recrutorilor de succes îşi încep ziua de lucru prin deschiderea LinkedIn-ului!

De asemenea, candidaţii de top (de înalt profesiona­lism) se găsesc din ce în ce mai des acolo…

Noi suntem acolo?

Sursa: https://www.ttonline.ro/revista/resurse-umane/social-media-un-instrument-pe-care-recrutorii-se-bazeaza-din-ce-in-ce-mai-mult