5 opțiuni concrete pentru reorientarea în carieră indiferent de vârstă
Oamenii își schimbă locurile de muncă din mai multe motive, poate pentru a accesa o oportunitate mai bună de muncă sau viață, o carieră împlinită sau pentru a-și extinde setul de abilități profesionale. Oricare sau chiar niciunul dintre aceste motive ar putea fi al tău. Dacă simți că vrei să te reorientezi profesional, analizăm aici câțiva opțiuni concrete pentru a face o schimbare, o reorientare în carieră, cât mai ușor posibil, indiferent de vârstă.
- Cunoaște-ți „DE CE-ul” și stabilește „CUM-ul”
Motivul pentru care faci o schimbare în carieră este fundamental în determinarea noului tău drum. Schimbarea carierei poate fi dificilă, indiferent de cât de motivat ești. De cele mai multe ori, unele dintre motivele care te fac să consideri o schimbare în carieră pot fi atinse dacă obții o nouă poziție, un job nou, în aceeași industrie/organizație în care te afli în prezent.
Dacă ai reflectat și rezolvat nevoia de schimbare în cariera, atunci alege o nouă ocupație care simți că va îndeplini nevoile și dorințele care îți lipsesc în actualul loc de muncă. În continuare, decizia ta de schimbare trebuie testată. Consilierea în carieră este foarte utilă în această etapă.
-
- Știi care este realitatea trecerii la această nouă carieră?
- Te deranjează o reducere de salariu?
- Ești de acord să începi de la o poziție (posibil) inferioară?
- Vei fi dedicat(ă) pentru a obține educația și abilitățile de care ai aveți nevoie în această nouă carieră?
Dacă ești cu adevărat încrezător în răspunsurile pozitive la întrebările de mai sus, trecem la pasul următor.
- Crează un plan de acțiune și dobândire competențe
O reorientare de carieră poate fi mai greu de pus în practică. Ai nevoie de o strategie concretă în care să îți setezi obiectivele de carieră, să stabilești sarcinile și calendarul pentru atingerea acestor obiective. Acesta este un plan de acțiune. Pentru un plan eficient, explorează sau organizează întâlniri informale cu manageri din aria căutată, cu recrutori, despre noua ocupație în care dorești să te orientezi. Trebuie să fii familiarizat cu tot ceea ce este nevoie pentru a ajunge acolo, pașii mari și pașii mici, calificările necesare pentru noua ocupație.
Nu uita să vă urmărești progresul. Monitorizarea eforturilor te ține responsabil(ă) și te informează cu privire la punctele tale tari și la cele la care trebuie să lucrezi pentru a ține pasul cu planurile de acțiune. Poate fi util să te antrenezi cu un coach profesionist și să Inviți oameni din rețeaua ta să devină parteneri de dezvoltare și susținere reciprocă.
- (Re)creează brandul tău profesional
Crearea unui nou narativ profesional pentru tine este, de asemenea, esențială. Poate fi ușor să neglijezi acest lucru, noi te invităm să nu sari peste această etapă. Rebranding-ul permite potențialilor recrutori sau angajatorilor să te vadă ca fiind potrivit pentru un rol în ocupația dorită. Trebuie să faci acea conexiune pentru ei.
Aceasta include scrierea unui nou CV profesional, adaptat noilor cunoștințe dobândite pentru noua carieră. Acest CV poate conține experiența ta în cariera anterioară, dar nu ar trebui să includă experiențe anterioare care nu îți vor servi în cariera în care dorești să te poziționezi.
De exemplu, dacă treci de la o carieră în domeniul sănătății la una în predare, noul CV ar trebui să includă diplomele și certificările tale în domeniul sănătății. Cu toate acestea, în ele ar trebui să fie afișate numai experiențele trecute care prezintă sau explică/susțin abilitățile tale de predare.
Scrisorile de intenție ar trebui, de asemenea, rescrise. Abilitățile tale transferabile din cariera actuală ar trebui incluse aici. Trebuie menționate și abilitățile hard și soft nou dobândite. Pentru că ai concurență în piața muncii, este util să te poziționezi într-un mod care să facă reorientarea logică și să te facă eligibil(ă), pentru poziția disponibilă/căutată.
Profilurile tale de pe site-urile de rețele de afaceri, cum ar fi LinkedIn, ar trebui, de asemenea, modificate pentru a te poziționa pentru un nou loc de muncă și pentru a face cunoscut faptul că ți-ai schimbat cariera. Nu uita să îți actualizați și site-urile web personale și cărțile de vizită.
- Utilizează rețeaua ta existentă
Acum că te-ai rebranduit trebuie să ieși în piață. Accesați rețeaua existentă: prietenii tăi și foștii tăi colegi de profesie, facultate/cursuri. Informați-i despre schimbarea carierei dacă nu știu încă despre rebrandingul tău profesional. Poate fi util să le ceri ajutorul pentru a te recomanda către rolurile dorite de tine. Sau, ar putea fi la fel de util să te ajute cu copilul, astfel încât să te poți concentra asupra studiului sau să ai nevoie de ei să te conecteze cu profesioniști din noul tău domeniu. Modificarea profilului social pentru a-ți transmite noile interese în carieră permite o creștere mai rapidă a rețelei. Puteți trimite invitații de conectare pe LinkedIn și puteți urmări liderii de gândire din noua industrie pe rețelele sociale. Participați și la evenimente de networking și conferințe în domeniu. Aceste conexiuni pe care le achiziționezi îți pot fi utile atunci când ai nevoie de sfaturi, recomandări, oportunități de stagii de practică, oportunități de voluntariat care îți oferă un avantaj față de concurența din piață.
- Aplică, aplică, aplică!
Aplicarea pentru locuri de muncă ca nou-intrat ar trebui să fie mai ușoară cu rețeaua activată și cu unele experiențe de lucru pe care le-ați putea obține în industrie. Și este util să aplici consistent. Informează-ți rețeaua că îți cauți un loc de muncă nou. Deoarece au mai multă experiență în industrie, ei îți pot indica oportunități disponibile sau companii care au nevoie de serviciile pe care le poți presta tu.
Și, când ai nevoie de un partener care să te ajute și să te susțină în tot acest proces, noi suntem aici pentru tine! Parteneriatele noastre încep cu o conversație, ne poți scrie aici ca să planificăm o conversație la telefon sau online!